Voksende din møder i CyberSpace

Som et stigende antal mennesker søger efter oplysninger på internettet, bliver det mere afgørende at have en overbevisende hjemmeside for at fremme og støtte dine møder.

Her er min liste over “The Seven mest vigtige ting du kan gøre Online”:

1. identificere alle dine Online markeder

Det er en almindelig fejl at fokusere din opmærksomhed på den oplagte målgruppe for webstedet møder – de potentielle deltagere.

Men mange andre typer af besøgende kan finde dit websted, og det er vigtigt at overveje, om de er vigtige for dig, hvordan du ønsker at engagere dem, og hvilke resultater du ønsker at opnå med dem.

Besøgende til din hjemmeside, møder kan omfatte:

tidligere / potentielle deltagere

leverandører / kreditorer / udstillere / sponsorer / forsikringsselskaber

Bestyrelsesmedlemmer / medarbejdere / frivillige

indhold asylansøgere

medier

jobsøgende

konkurrence

“Content seekers” er det begreb jeg brug for medlemmer af offentligheden der muligvis ikke faste kunder eller medlemmer af din organisation, men der finder du gennem et søgeordssøgning, fordi de er interesseret i indholdet af dit møde. Hvis du indrømmer offentligheden til begivenheder, er dette en vigtig målgruppe, der kan kræve forskellige meddelelser fra din faste deltagere.

Hvis du leder efter reklame, glem ikke betydningen af et mediecenter. Dette bør være meget let at finde, og skal indeholde alle de oplysninger, en reporter ville behovet for at dække dit arrangement – de er som regel under tidspres og virkelig vil sætte pris på dette.

Jeg medtage “konkurrence” i denne liste, fordi mange mennesker har spurgt mig, om det er farligt at sætte for meget god information på din hjemmesiden “hvis konkurrencen ser det”. Min (noget indlysende) svar? “Hvis din konkurrence ikke kan se det, ej heller kan mennesker du ønsker for at tiltrække!”

2. Sæt dine mål

Det lyder indlysende, men er ofte overset. Du kan ikke evaluere dit investeringsafkast (Se #7 senere) Hvis du ikke ved, hvad du ønsker at opnå. Hvad vil være din foranstaltninger for succes for dette websted med hensyn til dit møde? Hvad er de vigtigste resultater, ønskede – registreringer, udstillere, mediernes opmærksomhed, igangværende diskussionsfora mv.

Også overveje udgifter af websted mod potentielle besparelser – for eksempel, hvis du gennemfører online registrering, der skal opfyldes, at dit system kan erstatte (og forhåbentlig forbedre) din virkelige verden processer på en omkostningseffektiv måde.

3. gør det om dem, du ikke

Dit websted skal skrives fra dine besøgendes synspunkt, ikke yours. Gør dit møde beskrivelse side klart genkende derfor læseren kunne være der – hvad betyder det for dem at deltage i dit arrangement, og hvorfor de skal pleje? Hvad er de problemer eller spørgsmål, de måtte have, og hvordan vil deltage i dette møde løse dem?

Omfatte nogle udtalelser fra tidligere deltagere giver klare eksempler på hvordan de har nydt godt af denne begivenhed i fortiden. Tredjeparts påtegninger er langt mere værd end din egen salgsfremmende tekst. De bør spredes i hele dit websted, ikke henvist til en separat side (fordi få besøgende vil gå til det).

4. gør det let at gøre forretninger med dig

Det er alt for let at smide online vejspærringer i stierne til dine besøgende, måske uden selv at vide det. Et par af mine yndlings eksempler på dette er:

Site søgemaskiner, der returnerer “ingen resultater fundet”, gør besøgende føler dum. Klart de leder efter noget, så tilbyder at have en repræsentant kalder dem – eller yde yderligere hjælp med din søgeproces

Beder om registreringsdetaljer for tidligt, før du har lavet nok tillid med en ny besøgende. Spørgsmål vedrørende privatlivets fred og bekymring om spam er store barrierer for frivilligt arbejde personlige oplysninger.

5. hver side i dit websted skal Have en strategi

Uanset de resultater, som du ønsker fra dit websted, skal du bede om dem. Alt for mange websider ende svagt, uden klare opfordringer til handling. Gør ikke dine besøgende er nødt til at arbejde for at beslutte hvad de skal gøre næste – de vil ikke! Hver side på dit websted skal have en strategi – inviterer besøgende til at interagere med dig, eller gå til næste side, men gør det nemt og indlysende.

Så, på et passende sted i hver side (eller på flere punkter på siden), omfatte et link til den relevante form – “register for dette møde”, “anmode om en udstiller pakke”- eller uanset invitation kan være relevante.

6. praksis flerkanals integreret Marketing

Offline marketing aktiviteter, såsom postkort kampagner kan være meget nyttige i at skabe trafik til din hjemmeside. Tænk på alle dine marketing taktik som indbyrdes forbundne og ikke som separat.

Stole ikke på søgemaskinerne til at bringe trafik til dig – der er mange andre måder at oprette online buzz:

betalt reklame – e-zine sponsorer / bannere / pay-per-click søger

public relations og dækning på andre websteder

placere artikler af eksperter og højttalere på websteder og i publikationer læst af dine målgrupper

og selvfølgelig, målrettede e-mail markedsføring til din eksisterende adresselister

7. måle din succes

Nøglerne til at vurdere investeringsafkastet i dit websted, til at forbedre det og ofte yderligere business udviklingsideer kan findes i din Web trafik rapporter. Disse vise hvad besøgende leder efter, hvor lang tid de bruger på webstedet, hvor de går, hvor de forlader og hvad satsen for svar du komme til de forskellige opfordringer til handling.

Disse rapporter kan skræmmende – en masse af figurer, grafer og URL’S. Men jeg tyder stærkt på at en person i din organisation forstår dem. Ellers skal skyde du i mørke med dine Web investeringer.

Philippa Gamse, CyberSpeaker, er en Web strategi konsulent og professional højttaler. Tjek hendes gratis tipsheet for 23 idéer til at fremme dit websted: Philippa kan kontaktes på (831) 465-0317.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *